مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 10:352023-07-28سياسي

نماز جمعه عاشورایی فرصتی برای تجلیل از بصیرت امام راحل است


امام جمعه جیرفت با اشاره به فرمان حضرت امام مبنی بر اقامه اولین نماز جمعه گفت: اینکه نماز جمعه این هفته با روز عاشورا مصادف است پیامش تجلیل از بصیرت سیاسی و عبادی امام راحل می باشد.

- ایسنا/کرمان امام جمعه جیرفت با اشاره به فرمان حضرت امام مبنی بر اقامه اولین نماز جمعه گفت: اینکه نماز جمعه این هفته با روز عاشورا مصادف است پیامش تجلیل از بصیرت سیاسی و عبادی امام راحل می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم در گفت و گو با ایسنا با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اولین امام جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اینکه حضرت امام با بصیرت اولین امام جمعه را منصوب کردند که پنجم مرداد یادآور اقامه اولین نماز جمعه به امامت ابوذر زمان مرحوم آیت الله طالقانی است که در تاریخ انقلاب ماندگار شده است.

وی همچنین به فلسفه قیام عاشورا که همان اقامه نماز و برپایی قسط و عدل است اشاره کرد و افزود: روز جمعه عاشورایی از دو منظر حائز اهمیت است یکی آنکه طبق روایات روز عاشورا جمعه بوده و دیگر اینکه قیام امام عصر عج الله تعالی نیز در چنین روز اتفاق خواهد افتاد.

امام جمعه جیرفت با تبیین علمی و مذهبی تقارن عاشورا با روز جمعه اظهار کرد: اینکه امام عصر در روز جمعه و روز عاشورا و در کنار کعبه قیام م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماز جمعه عاشورایی فرصتی برای تجلیل از بصیرت امام راحل است

نماز جمعه عاشورایی فرصتی برای تجلیل از بصیرت امام راحل است